ساخت شخصیت در زیبراش

چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

فهرست عناوین

طراحی بازی های ویدئویی و ساخت شخصیت بازی های ویدئویی، بخ چیزی بیش از یک طرح خوب نوشته شده و یک گیم پلی سرگرم کننده نیاز دارد. برای داشتن یک یک بازی ویدئویی جذاب و سرگرم کننده یکی از مهم ترین مراحل ساخت شخصیت سه بعدی است. داشن یک شخصیت قوی و جذاب در بازی می تواند کیفیت آن را چندین پله ارتقا ببخشد.

طراحان و نویسندگان بازی معمولا با استفاده از ایده های بازی شخصیت سازی، به خلق شخصیت ها پرداخته و معمولا داستان و انگیزه های شخصیت را ارائه می دهند. برای کارکتر بازی و خلق یک شخصیت منحصر به فرد در یک بازی باید به آن هدف و ماهیتی مشخص بخشید و این کاری است که اکثر طراحان خلاق بازی های ویدئویی انجام می دهند.

در مرحله اول برای ساخت و طراحی شخصیت های بازی ویدیویی هنرمند مفهوم شخصیت طرح های اولیه را ارائه کرده و در بازی کاراکترهای مثبت و دشمنان آن ها را ایجاد می کند. در ادامه بعد از تعریف یک طرح اولیه، برای تکمیل شخصیت سازی بازی ها، از تکنیک ها و ابزارهای هنر دیجیتالی برای تولید این کاراکترها کمک می گیرد. با تحرک بخشیدن به اشیا و شخصیت های بازی می توان به یک بازی ویدئویی رنگ و بویی واقع گرایانه بخشید.

از این رو برای طراحی یک شخصیت بازی معمولا هنرمندان و طراحان حرفه ای گیم از انواع برنامه طراحی شخصیت استفاده می کنند. بازی های شخصیت سازی خود می توانند نمونه جذابی از این برنامه ها باشند که می توان از آنها برای طراحی یک کاراکتر بازی کمک گرفت. در اینجا می خواهیم نحوه کار با زیبراش به عنوان یک برنامه طراحی شخصیت را بررسی کرده و مراحل طراحی یک شخصیت شناخته شده را آموزش دهیم. از زیبراش می توان برای طراحی بازی ساخت شخصیت انیمه ای استفاده کرد و طرح های بسیار جذابی را خلق کرد. در ادامه این آموزش با ما همراه باشید.

چه چیزی یک شخصیت خوب بازی ویدئویی را می سازد؟

پیش از بررسی و آموزش مراحل ایجاد یک شخصیت بازی ویدئویی در زیبراش ببنیم که چه چیزی می تواند یک شخصیت خوب بازی را بسازد. نویسندگان بازی، طراحان و هنرمندان کاراکتر و بازی های شخصیت سازی همه با هم کار می کنند تا شخصیت های سرگرم کننده و باور پذیری را ایجاد کنند. یک شخصیت خوب بازی ویدیویی چند عنصر مختلف را در بر می گیرد تا به آنها کمک کند تاثیر مناسب را ارائه دهند و قدرت لازم برای انتقال ماهیت کاراکتر بازی را داشته باشند.

اولین مورد در ارتقای کیفی یک شخصیت بازی ویدئویی، داشتن یک پس‌زمینه‌ی خوب است. یک شخصیت خوب از بازی‌ های ویدیویی دارای یک شخصیت مشخص و قابل درک است (حتی اگر کارکتر بازی مورد نظر دوست‌ داشتنی نباشد)، و داستان آنها به اندازه ‌ای جزئیات دارد که بازیکن بتواند به خوبی متوجه شود که این کارکتر بازی چه کسی است و چه می ‌خواهد. حتی شخصیت ‌های اسرارآمیز نیز اطلاعات کافی را برای برانگیختن کنجکاوی در بازیکن فاش می‌ کنند و آنها را وادار می‌ کند که بیشتر بدانند. در نتیجه در قدم اول برای طراحی و ساخت شخصیت و مدل سه بعدی یک بازی ویدئویی جذاب، به داشتن یک پس زمینه قوی نیاز است.

مورد مهم بعدی در بازی ساخت شخصیت انیمه ای، داشتن یک انگیزه قوی است. یک شخصیت خوب کسی است که انگیزه های قابل قبولی داشته و ظاهری منحصر به فرد دارد که بیانگر شخصیت او باشد. تعریف تاریخچه و رابطه شخصیت خود با تلاش بازی به کشف انگیزه های آنها کمک می کند. این مورد خصوصا در بازی های شخصیت سازی اهمیت دارد و باید گیمر بتواند انگیزه های قوی کاراکتر بازی را به خوبی لمس کند.

در بازی شخصیت سازی، کاراکتر بازی باید بتواند به خوبی حس همدردی را بر انگیزد. شخصیت باید با بازیکن طنین انداز شود، همدلی و احساسات او را برانگیزد، و فردی باشد که گیمر بتواند ریشه اش را پیدا کند و خودش را در آن ببیند. بدون این عناصر، شخصیت ها می توانند کم عمق، کلیشه ای یا خسته کننده شوند که می تواند منجر به تجربه بازی ویدیویی منفی برای بازیکن گردد. قطعا گیمرها به دنبال دانلود بازی شخصیت سازی هستند که بتواند به خوبی حس همراهی آنها را برانگیزد.

video game - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

نحوه طراحی و ساخت شخصیت بازی ویدیویی به چه صورت است؟

شخصیت ‌ها می ‌توانند تجربه بازی را ایجاد کنند یا از بین ببرند. از این رو باید با در نظر گرفتن این موضوع به دنبال عناصر مهم شخصیت ساز بود تا در طراحی و ساخت یک شخصیت بازی ویدئویی موفق پیش رفت. در اینجا چند عنصر وجود دارد که به طراحی عالی شخصیت بازی های ویدیویی کمک می کند. بدون در نظر گرفتن این که از کدام برنامه طراحی شخصیت استفاده می کنید ( زیبراش یا سایر برنامه های مشابه )، تمام این عناصر برای طراحی کارکتر بازی باید مد نظر قرار بگیرند.

یک ایده کلی بگیرید

برای ساخت هر چه حرفه ای تر بازی های شخصیت سازی و طراحی کاراکتر بازی، نوع شخصیت مورد نیاز داستان را دریابید. قبل از اینکه به جزئیات بپردازید، با حرکات گسترده تر شروع کنید. آیا شخصیت اصلی یک صلح طلب خیرخواه است یا آنها یک ضد قهرمان خشن هستند؟ در واقع شما در این مرحله از بازی شخصیت سازی باید شخصیت و ماهیت کاراکتر بازی را تعریف کنید. برای این بخش از سایر هنرمندان بازی و شخصیت ‌های اصلی نمادین آنها الهام بگیرید تا به خلق ایده‌ های تازه و اطلاع ‌رسانی به روند خلق خود کمک کنید و این ایده ها را در ساخت شخصیت سه بعدی خود به کار بگیرید. بعد از اینکه یک ایده کلی پیدا کردید، می توانید شروع به اصلاح جزئیات کنید.

یک پیشینه ایجاد کنید

ایجاد پیشینه عنصر مهم بعدی در طراحی کاراکتر بازی است. یک پیشینه قوی برای ساختن یک شخصیت خوب مناسب است. برخی از پیشینه ‌ها در ابتدای بازی ویدیویی فاش می‌ شوند، در حالی که نکات دیگر با پیشرفت بازی های شخصیت سازی منتشر می‌ شوند. یک پس ‌زمینه کامل لزوماً به این معنی نیست که تمام جزئیات زندگی قبلی آنها باید در بازی خاتمه یابد. تعریف تاریخچه شخصیت و همچنین روابط با دیگران و دنیای اطراف آنها می تواند به شما در درک بهتر یک شخصیت کمک کند. در این مرحله شما با اتکا به این پیشینه می توانید در برنامه طراحی شخصیت، کاراکتر مد نظر خود را با مشخصه های بهتر و قوی تری توسعه داده و خلق کنید.

مسیر کاراکتر بازی را مشخص کنید

بعد از اینکه فهمیدید شخصیت شما از کجا شروع می شود و کجا به پایان می رسد، می توانید شروع کنید به اینکه در طول مسیر چگونه تغییر می کنند. در واقع شما باید مشخص کنید که کارکتر بازی مورد نظرتان چه حوادث و فراز و نشیب هایی را در طول بازی پشت سر می گذارد. یک سفر احساسی و فیزیکی برای آنها ایجاد کنید و توجه داشته باشید که چگونه این عناصر هم بر قهرمان داستان و هم بر شخصیت ‌های اطراف شان تأثیر می ‌گذارند. نحوه واکنش شخصیت شما به مشکلات یا درگیری آنها با چالش های بازی، به تعیین این که آنها برای بازیکن هستند کمک می کند و منجر به درک و همدلی بیشتر رفتار آنها در طول بازی می شود. این مورد جذابیت بازی های شخصیت سازی را دو چندان خواهد کرد.

ویژگی های شخصیت را اضافه کنید

مانند فیلم، تلویزیون و ادبیات، ویژگی ‌های یک شخصیت یکی از جنبه‌ های بسیار مهم خلق شخصیت در بازی های ویدئویی است. فهرستی از خصلت‌ ها، رفتار  ها و هر چیز دیگری که باعث می‌شود شخصیت ‌تان مشخص تر و برجسته تر شود، تهیه کنید. آیا آنها به طور خطرناکی تکانشی هستند؟ آیا آنها در صحبت کردن مشکل دارند؟ آیا آنها گرگ های تنها هستند یا به شدت می خواهند بخشی از یک تیم باشند؟ ویژگی ‌های شخصیتی خود را که برای شخصیتی که می‌ سازید منطقی و شخصیت ساز است را ارائه دهید. ایجاد احساس در شخصیت ‌های تان مانند افراد واقعی (حتی اگر در واقع مانند انسان‌ها طراحی نشده باشند) می‌ تواند به آنها کمک کند تا برای بازیکن زنده شوند. این کار بازی ساخت شخصیت انیمه ای را قوی تر کرده و تجربه بازی های شخصیت سازی را لذت بخش تر و پویاتر خواهد کرد.

روابط را تعریف کنید

طراحی کاراکتر بازی شما فراتر از ظاهر و صدای آنها است. شخصیت ‌های شما نیز با روابط شان با دیگران تعریف می  ‌شوند که بر نحوه درک بازیکن از آنها تأثیر می ‌گذارد. از این رو در بازی های شخصیت سازی این که کاراکتر مورد نظر چه تعاملی با سایر کاراکترهای بازی دارد نیز باید در نظر گرفته شود. آیا آنها مرتباً از دستورات سرپیچی می کنند یا حیوان خانگی دست آموز هستند؟ آیا آنها نسبت به هم تیمی های خود و شخصیت های غیر بازیکن رفتاری خصمانه دارند یا همگی ارتباطی دوستانه با هم دارند؟ آیا زیاد حرف می زنند یا ضد اجتماعی هستند؟ همه این روابط به شما کمک می کند تا یک شخصیت را هر چه بهتر تعریف کنید و به بازیکن کمک می کند تا درک بهتری از کاراکتر بازی مورد نظر داشته باشد.

یک زیبایی شناسی مناسب ارائه دهید

بسیاری از بازی‌ های ویدیویی با طراحی شخصیت‌ های از پیش تعیین‌ شده عرضه می ‌شوند، که برخی از آنها در طول سال‌ ها نمادین شده ‌اند. ماریو، قهرمان اصلی مجموعه سوپر ماریو، دارای چنان زیبایی شناسی نمادینی است که حتی برای کسانی که با بازی های ویدیویی آشنایی ندارند نیز قابل تشخیص است. این کار در میزان موفقیت شخصیت سازی بازی های ویدئویی اهمیت بسیار زیادی دارد. با این حال، برخی از بازی‌ ها، مانند بازی ‌های نقش‌آفرینی، زیبایی ‌شناسی را به بازیکن واگذار می ‌کنند و به آنها اجازه می‌ دهند شخصیت ‌های خود را با مجموعه ‌ای از ویژگی‌ های مختلف شخصی ‌سازی کنند. این ویژگی اصلی بازی ساخت شخصیت انیمه ای و انواع بازی شخصیت سازی است. در بازی های شخصیت سازی شما می توانید همه چیز را از نوع زره پوشیدن آنها گرفته تا اندازه بینی آنها تا صداهایی که هنگام مبارزه تولید می کنند تغییر دهید. چه طرح را از قبل ایجاد کنید یا آن را به بازیکن واگذار کنید، ویژگی ها باید با دنیایی که ایجاد کرده اید مطابقت داشته باشد. زیبایی شناسی به ماهیت کلی شخصیت کمک می کند و می تواند به غوطه ور شدن  هر چه بیشتر بازیکن در روایت بازی کمک کند.

step1 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

مراحل تشکیل ReY با سبک Over watch در زیبراش

با تکیه به عناصر و نکات مهم طراحی کارکتر بازی که در بالا به آن اشاره شد، در ادامه به صورت خلاصه شده و مرحله به مرحله نحوه ساخت شخصیت سه بعدی در زیبراش را آموزش می دهیم:

 نسبت ها را مسدود نمایید

در ابتدای کار از اشکال کُروی و استوانه ای استفاده می کنیم. سپس با استفاده از ابزار Transpose و قلم موی Move حجم ها و نسبت های اولیۀ یک شخصیت را می سازیم.

خوب است در این مرحله به انیمیشن های معروف دیزنی و همینطور منابع مختلفی که در وبسایت ArtStation موجود است، بیاندیشیم و از آنها در ایجاد بازی ساخت شخصیت انیمه ای الهام بگیریم.

step2 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

 سر و تنه را بسازید

همیشه باید آناتومی را بخاطر داشته باشید. برای طراحی کاراکتر بازی مورد نظر خود به آناتومی آن توجه کنید. به یاد داشته باشید که استخوان ها و ماهیچه ها باید در چه مکانی قرار بگیرند و چگونه کار کنند.

حتی برای طراحی شخصیت های کارتونی نیز این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمامی شکل ها و نسبت های شخصیت ساز بر اساس آناتومی واقعی شکل می گیرند و زمانیکه شما اینکار را درست انجام دهید، می توانید ادامه دهید و نسبت ها را رعایت کنید.

بعنوان مثال، می توانید سر، چشمان، و اندازه و یا پاهای شخصیت را بزرگتر از معمول طراحی کنید.

step3 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

 لباس های ساده را اضافه کنید

در اینجا ما از ابتدایی ترین امکانات استفاده می کنیم تا مواردی مانند لباس، اکسسوری، مو، و غیره را طراحی کنیم.

در این مرحله از ساخت شخصیت سه بعدی، تصمیم گیری بر روی جزئیات ایدۀ خوبی برای طرح شما می باشد. بعنوان یک شخصیت دارای سبک، سعی کنید آنرا پیچیده یا شلوغ طراحی نکنید.

step4 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

از چند ضلعی ها و DynaMesh استفاده کنید

در این مرحله در برنامه طراحی شخصیت می توانید دست ها را بعنوان مواردی مستقل طراحی کنید و بعد انگشتان را با استفاده از CurveTube یا اشکال استوانه ای اضافه نمایید.

سپس می توانید از DynaMesh استفاده کنید تا تمامی چند ضلعی ها را با هم ترکیب نمایید. چند ضلعی های مختلف می توانند در زمان ژست دهی به شخصیت مفید باشند.

step5 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

از قلم مو های مفید استفاده کنید

میتوان از قلم موهای استاندارد مانند ClayBuildup ، Move ، Dam_Standard ، و hPolish در برنامه طراحی شخصیت استفاده کرد.

اما بندرت قلم موهای Standard ، Clay ، TrimDynamic ، Inflate ، Move Topological ، Pinch ، Layer ، و یا  CurveTube  برای ساخت شخصیت سه بعدی استفاده می شوند.

پیشنهاد می کنیم قلم موهای Orb را دانلود کنید. برای افزودن طرح های رنگی به کاراکتر بازی میتوانید از Pen A یا قلم موهای مختص خودتان برای هدف مشخصی استفاده کنید.

step6 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

موها را خلق کنید

روش های مختلفی برای ایجاد موها وجود دارند که با توجه به این که از کدام برنامه طراحی شخصیت استفاده می کنید، می توانید از هر یک از این روش ها به منظور طراحی موهای یک شخصیت در بازی های ویدئویی استفاده نمایید.

می توانید با استفاده از Maya و 3ds Max و یا FiberMesh در ZBrush اینکار را انجام دهید. علاوه بر این، می توانید موها را روی صفحه با استفاده از کانال آلفا بکشید.

در اینجا ترجیح دادیم از CurveTube استفاده کنیم و وقتی شکل اولیه به اتمام رسید، از hPolish استفاده می کنیم تا کمی طرح را ویرایش کنیم.

step7 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

لباس ها را تنظیم کنید

در اینجا از Mask Lasso و Extract  برای تنظیم کردن لباس های مورد نظر در بازی کاراکتر استفاده شده است. در این مرحله از ZRemesher استفاده کردیم تا لبه های کار را به درستی روی هم قرار دهیم. برخی مواقع چند چین ایجاد می کنیم و یا از راهنما برای طرحمان استفاده می کنیم.

step8 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

چین را ایجاد کنید

می توانید از Marvelous Designer استفاده کنید تا خطوط صافی رسم کنید .به یاد داشته باشید که شخصیت های ما سبک بخصوص خود را دارند بنابراین چین های بیش از اندازه به آن اضافه نکنید. این کار می تواند روی کیفیت و جذابیت یک شخصیت در بازی ویدئویی مورد نظر تاثیر منفی داشته باشد.

step9 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

سطوح سخت ایجاد کنید

میتوانید طرح اولیه را با 3ds Max انجام دهید و بعد برای نهایی کردن از ZBrush استفاده کنید. با وجود گزینه های متعددی که برای انتخاب برنامه طراحی شخصیت دارید، دست شما در این مرحله باز است.

نقاط برجسته، شکستگی ها، کشیدگی ها و غیره را نیز با این برنامه انجام می دهیم. با این کار فرایند واقعی تر کردن کارکتر بازی را بهبود می بخشید.

step10 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

بافت را اضافه کنید

وقتی طرح را دوباره بررسی می کنیم و UVs انجام می شود، می توانیم بافت را اضافه کنیم. افزودن بافت یکی از مراحل مهم شخصیت ساز در طراحی کارکتر بازی های ویدئویی محسوب می شود.

کار با Substance Painter ساده است و در عین حال شامل ابزار مختلفی نیز می باشد. ترجیحا از Spec/Gloss استفاده می کنیم زیرا گزینه های بیشتری برای کار با مواد مختلف در اختیارم می گذارد.

step11 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

زمانِ نهایی کردن کار

برای تکمیل ساخت کاراکتر بازی، از تنظیمات زیر استفاده می کنیم. ضد انعکاس 8×8 برای حالت طبیعی، W_normal و نقشه های Curvature و Position.

ضد انعکاس برای AO و Thickness. برای تنظیمات AO ما تعداد Rays را به 256 افزایش می دهیم. ترجیح می دهیم از Uniform Distribution با ارزش Max Occluded Distance 0.5 تا 0.8 استفاده کنیم.

ابتدا هر تکه را جداگانه تکمیل و سپس همه را با هم نهایی می کنیم تا نقشۀ نهایی AO را بدست آوریم. در نتیجه AO جزئی و کلی را در اختیار داریم که می توانیم آنها را با فتوشاپ ترکیب کنیم.

step12 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

طرح های رنگی خلق کنید

در ابتدای کار، همۀ موارد را با رنگ ساده پُر می کنیم و سپس سعی می کنیم از رنگ های جذاب تر برای یک شخصیت استفاده کنیم. اطلاعات زیادی دربارۀ پالت ها و نظریه های رنگ در اینترنت وجود دارد.

می توانید تصویری را بیابید که براحتی از رنگ های آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که Substance Painter در sRGB کار می کند و رنگی که شما انتخاب می کنید شاید به همان اندازه روشن نباشد.

بعد از این مرحله زاویۀ دید و براق بودن را برای هر بخش تنظیم می کنیم. سعی می کنیم از مواد ساده و کاربردی استفاده کنیم.

step13 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

کمی سر و صدا بپا کنید

می توانید با استفاده از رنگ های خالص در نسبت ها سر و صدا بپا کنید و خلاقیت بیشتری در ساخت شخصیت سه بعدی خود به کار ببرید.

حالت ترکیب یا چند برابر کردن را با درجۀ تاریِ 3 تا 10 درصد قرار دهید. اینکار حالت غیر یکنواختی به رنگ می دهد. می توانید از این روش برای براق کردن نیز استفاده کنید.

step14 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

برای رنگ های فرعی از پوششِ سطح شیبدار استفاده کنید

سطح شیبدار می تواند رنگ های فرعی را به رنگ های اصلی شما پیوند دهد و جذابیت یک شخصیت بازی ویدئویی را دو برابر کند.

یک لایۀ خالص برای رنگ های فرعی ایجاد کنید که می توانید بصورت دستی یا با استفاده از نقشه کشی انجام دهید.

step15 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

خراش، لبه ها، و لکه و چرک را اضافه نمایید

در اینجا ما یک افکت پارگی به لباس های کاراکتر بازی اضافه کردیم. با استفاده از نقشۀ Curvature می توانید طرح های پارگی و دوخت های نامرتب را ایجاد نمایید. البته ابزار دیگری نیز وجود دارند. بعنوان مثال، می توانید کمی چرک و لکه را روی شانه های شخصیت اضافه کنید.

step16 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

پوست را رنگ کنید

رنگ های مختلفی برای پوست صورت و بدن انسان ها وجود دارند که در برنامه طراحی شخصیت مورد نظر می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

صورتِ نارنجی تیره، دستانِ صورتی، بازوهای تیره تر، استخوان های زرد، مناطق آبی رنگ در اطراف چشم ها، گونه های صورتی، لبان قرمز و غیره. بنابراین می توانید تمامی این موارد را بخاطر داشته باشید.

step17 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

نورپردازی کنید

مایلیم از فیلتر هایی برای نورپردازی استفاده کنیم. نورپردازی در بازی ساخت شخصیت انیمه ای اهمیت زیادی دارد و کیفیت و جذابیت آن را افزایش خواهد داد.

با استفاده از این فیلترها می توانیم نور و سایه ها را تنظیم کنیم و طرح، شبیه به رنگ آمیزی بصورت دستی شود.

می توانید از تنظیمات فیلتر مانند رنگ ها، منابع نور، و تغییرات دیگری که در برنامه طراحی شخصیت بازی های ویدئویی وجود دارد نیز برای این منظور استفاده کنید.

step18 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

جزئیات نهایی را اضافه کنید

برای نهایی کردن کاراکتر بازی، کمی خالکوبی روی پوستش قرار می دهیم. برخی مواقع کمی لکه نیز با استفاده از قلم موی آلفا ایجاد می کنیم.

اما در نهایت، کار شلوغ می شود و از اینکار فقط وقتی استفاده می کنیم که نیاز به درجۀ تاری سطح پایین داشته باشیم.

step19 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

موهای زیبایی برای شخصیت ها ایجاد کنید

می توان با استفاده از Anisotropy روی مو هایلایت انجام داد. اینکار به واقعی تر دیده شدن کارکتر بازی مورد نظر کمک خواهد کرد. برای استفاده از این ابزار لازم است به نقشۀ Position بروید و از شدت براقی نیز بکاهید تا طبیعی جلوه دهد.

step20 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

قسمت های فلزی را تکمیل کنید

در اینجا از Anisotropy برای بخش های فلزی یک شخصیت استفاده شده .اما این روش بسیار ساده تر است: فقط Anisotropy را در Marmoset Toolbag فعال کنید و بعد با تنظیمات کار کنید تا به مورد دلخواه برسید.

step21 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

لباس نهایی و پوست

میتوان از Biped در 3ds Max استفاده کرد و به مو و لباس کاراکتر بازی کمی هویت بخشید .سلاح های مورد استفاده در بازی شخصیت سازی مورد نظر نیز باید تقویت شوند.

step22 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

به شخصیت خود روح ببخشید

میتوانید ژست شخصیت را در ZBrush تنظیم کنید .با این کار شما به یک شخصیت انیمه ای کامپیوتری و غیر واقعی، حس زنده بودن می بخشید و این مورد می تواند حس واقع گرایانه بودن بازی های شخصیت سازی را بهبود ببخشد.

step23 video game character zbrush - چگونه یک شخصیت بازی ویدئویی را در ZBrush خلق کنیم

مواد را در Marmoset Toolbag تنظیم نمایید

خوب دیگر به مرحلۀ نهایی ساخت شخصیت سه بعدی برای بازی های ویدئویی رسیدیم. حال می توانید مدل خود را در Marmoset Toolbag باز کنید و مواد و نور را تنظیم کنید. با این کار مراحل ساخت بازی شخصیت سازی شما به اتمام می رسد و کارکتر بازی مورد نظر آماده است.

هیچ نکتۀ دیگری وجود ندارد اما بخاطر داشته باشید که Marmoset Viewer نیز محدودیت های خاص خود را دارد.

Advertisement

.

  دوره های آموزش آنلاین و غیرحضوری تصویرگران پویا اندیش - مدارک معتبر و قابل ترجمه

5/5 - (10 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز تخصصی آموزش مجسمه سازی و هنرهای تجسمی - موسسه تصویرگران پویا اندیش می باشد .