مدل سازی چشم در زیبراش

مدل سازی چشم در زیبراش

چگونه “چشمانی متقاعد کننده” را با استفاده از ZBrush طراحی کنیم ؟

نکات مهم برای صرفه جویی در وقت برای طراحی چشمانی که واقعی بنظر برسند.
در زمان طراحی چشمان سه بُعدی انسان ها، برای اینکه ابزار مورد نیاز را در دسترس
داشته باشید، به یاد داشته باشید که هیچ دو چشمی شبیه یکدیگر نیستند.
بنابراین بجز مواردی که ایدۀ خاصی دارید، مهم نیست که تا چه اندازه هر دو چشم شبیه به یکدیگر می شوند.

تا زمانیکه متوجه آناتومی بدن شوید و بتوانید شکل نهایی را رسم و نور مناسبی
انتخاب کنید، می توانید هر چیزی که تمایل دارید را رسم نمایید.
چشم ها را می توانید به سادگی در چهار منطقه رسم کنید: قرنیه، عنبیه، مردمک و سفیدۀ چشم.
چشم انسان واقعی شامل چیزی بیش از این می شود اما اکنون می خواهیم فقط بر روی
4 منطقۀ قابل روئیت تمرکز کنیم زیرا همین امر موجب می شود واقعی تر بنظر برسد.

1. دو سفیدۀ چشم را بسازید.

برای شروع، دو کُره را رسم کنید.
اولی را سفیده (قسمت سفیدی چشم) و دومی را قرنیه (قسمت گُنبدی شکل سطح جلوی
چشم که مانند لنز دوربین برای تمرکز بر نور کار می کند) می نامیم.
حجم قرنیه را کمی افزایش دهید تا اطراف سفیدۀ چشم را بگیرد.
اطمینان حاصل کنید که کُرۀ قرنیه آنقدر بزرگ نباشد که بر روی سفیده سایه بیاندازد.

در عین حال به اندازۀ کافی بزرگ باشد تا کاملا مشخص باشد.
وقتی پایۀ کار را آماده کردید، می توانید مرحلۀ اصلی را شروع کنید.
قبل از اینکه سراغ ZBrush بروید، بعنوان مرجع به چشمان انسان ها نگاه کنید و ببینید تا چه اندازه با هم متفاوت هستند.
تصمیم بگیرید که می خواهید از چه الگویی استفاده کنید.

eyes - مدل سازی چشم در زیبراش

2. قرنیه و عنبیه را شکل دهید.

کُره ای را انتخاب کنید و عنبیه (قسمت رنگی چشم) را ایجاد نمایید.
سپس با استفاده از ابزار Move به آن شکل گنبدی دهید.
مردمک را بپوشانید و چند ضلعی ها را حذف کنید و لبه ها را به سمت مرکز چشمان گسترش دهید.
حال، قرنیه را مشخص کنید، همان منطقه را بپوشانید و حالت گنبدی را ایجاد کنید.

cornea - مدل سازی چشم در زیبراش

3. عنبیه را بسازید.

با استفاده از قلم مو های Standard و Dam Standard شروع به کشیدن تارهایی از مردمک به سمت لبۀ عنبیه کنید.
هدف از اینکار این است که شبیه به عضلات منقبض و منبسط کنندۀ مردمک شود.
این الگوها را قرینه رسم کنید و سپس بر اساس طرح دلخواه خود آنرا ویرایش کنید.
شکل اصلی را بکشید و بهد آنرا کمی صاف کنید.

iris - مدل سازی چشم در زیبراش

4. چشم را رنگ کنید.

وقتی شکل پایه ای را رسم کردید، حال زمان این رسیده که کمی رنگ و جزئیات نهایی به آن اضافه کنید.
می توانید حفرۀ چشم را بپوشانید تا عمق بیشتری به رنگ عنبیه دهید.
رشته های رنگی بیشتری بکشید و آنها را تا لبۀ عنبیه بخوبی محو سازید.
برای افزودن رگه ها، می توانید الگوهای آماده را از قسمت دانلودِ Pixologic دانلود کنید
و یا طرح مختص به خودتان را در فتوشاپ ایجاد نمایید.
سپس بیشتر بخش های سفید را با هاله ای قرمز بپوشانید و رگه ها را بکشید.

paint the eye - مدل سازی چشم در زیبراش

5. درخشش و انعکاس ایجاد کنید.

مدل چشم را به KeyShot انتقال دهید.
از مواد شیشه ای برای قرنیه استفاده کنید تا بتوانید انعکاسی دو طرفه ایجاد نمایید.
انعکاس موجب نمی شود که درون چشم خالی بنظر برسد.
در صورت لزوم، به ZBrush بروید و چشم ها را تغییر دهید تا به شکل مد نظر برسید.

refraction - مدل سازی چشم در زیبراش
zbrush 1 - مدل سازی چشم در زیبراش
Advertisement

.

  دوره های آموزش آنلاین و غیرحضوری تصویرگران پویا اندیش - مدارک معتبر و قابل ترجمه

5/5 - (11 امتیاز)